Obszar wspólny

produkcja Technologie rozwój oprogramowania IT Logistyka Opis grafu

Obszar wspólny to obszar w ramach DGS Poland, którego nadrzędnym celem jest dbanie o wszystkie zadania, zarówno operacyjne jak i strategiczne.

Zadania te dotyczą całej firmy, a szczególnie działów tj. Finanse, HR, IT, Administracja Budynku i Administracja Biura. Jest to obszar zarządzany bezpośrednio przez Dyrektora Generalnego. Jego najważniejsza funkcją jest koordynowanie działań dotyczących wszystkich pracowników oraz kooperantów DGS Poland.

Główne zadania i wyzwania stojące przed obszarem Common to m.in.: zapewnienie infrastruktury pod rozwój firmy, dopilnowanie spójności standardów, ujednolicenie komunikacji wewnętrznej oraz praca z wartościami firmy. Istotne dla obszaru jest zdobywanie i rozwijanie jak najszerszego zakresu wiedzy, aby skutecznie zarządzać firmą oraz zapewniać jej nieustanny rozwój.

Produkcja

X

Aparaty zauszne

W naszej lokalizacji w Mierzynie znajduje się zaawansowana technicznie produkcja cyfrowych aparatów słuchowych typu BTE (Behind The Ear) oraz RITE (Receive In the Ear). Produkujemy aparaty wiodących światowych marek z USA, Danii i Szwajcarii.

Produkowane przez nas aparaty słuchowe były wielokrotnie nagradzane na międzynarodowych targach, doceniono ich wzornictwo oraz cechy użytkowe. Dzięki naszym wykwalifikowanym pracownikom, co miesiąc wytwarzamy niemal 300 tysięcy sztuk aparatów słuchowych. W ich produkcji korzystamy z lutownic do zastosowań precyzyjnych marki Metcal, systemu zgrzewania ultradźwiękowego oraz wysokiej klasy komór akustycznych.

Działamy zgodnie z metodą Continuous Flow Manufacturing (CFM), polegającej na rozbiciu procesu montażu na operacje wykonywane przez większą liczbę operatorów. Przypomina to sposób montażu zapoczątkowany przez Henry'ego Forda (proces produkcyjny legendarnego Forda T). Metoda ta pozwala na usprawnienie procesów, skrócenie czasu przejścia przez produkcję, a także skuteczniejszą kontrolę jakości. Zgodnie z metodą Just In Time materiał dostarczany jest na linię montażową wówczas, gdy jest potrzebny. Dzięki temu redukujemy koszty produkcji oraz optymalizujemy wielkość zapasów w magazynie.

Nasze procesy ulegają stałym modyfikacjom zgodnie z zasadami ciągłego doskonalenia. Dzięki licznym projektom usprawniającym jesteśmy w stanie błyskawicznie reagować na potrzeby klientów z całego świata i zapewniać im szybki dostęp do innowacyjnych produktów o doskonałej jakości.

Więcej
Arrow

Aparaty wewnątrzuszne

Wraz z postępem technologicznym produkcja aparatów słuchowych staje się coraz bardziej nowoczesna. DGS Poland od trzech lat intensywnie rozwija produkcję aparatów słuchowych wewnątrzusznych (In The Ear - ITE) oraz wytwarza wkładki do aparatów słuchowych zausznych (Behind The Ear - BTE) na indywidualne zamówienia klientów z większości krajów Europy. W produkcję urządzeń ITE zaangażowanych jest ponad 250 pracowników. Nowoczesne metody zarządzania procesem produkcyjnym umożliwiają wytworzenie 600 aparatów i wkładek każdego dnia, a średni czas realizacji jednostkowego zamówienia wynosi zaledwie 2 dni. DGS Poland produkuje aparaty wewnątrzuszne Oticon, Bernafon oraz Sonic, a następnie dostarcza je do 13 krajów Europy, w tym m.in. do Niemiec, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i krajów Skandynawii.

Proces produkcyjny

Audiolog wykonuje silikonowy odcisk wnętrza ucha pacjenta. Następnie zeskanowany odcisk przy użyciu zaawansowanego skanera 3D jest modelowany w specjalistycznym oprogramowaniu komputerowym. Dzięki temu można idealnie dopasować aparat słuchowy do ucha klienta. Obudowy aparatów wewnątrzusznych wytwarzane są przy użyciu nowoczesnych, precyzyjnych drukarek 3D pracujących w technologii DLP (Digital Light Processing). Specjalistyczny proces montażu i obróbki końcowej zapewnia doskonałą jakość gotowych wyrobów.

Serwis

Obszar ITE to także Dział Serwisu aparatów słuchowych, który skupia 150 pracowników. Każdego dnia naprawianych jest około 500 urządzeń dostarczanych do nas z całej Europy, a średni czas realizacji zlecenia serwisowego wynosi jedynie 1 dzień.
Realizacja procesów w obszarze Produkcji i Serwisu nie byłaby możliwa bez współpracy z pracownikami działów Jakości, Obsługi Klienta, Logistyki oraz Wsparcia Technicznego. Dynamika pracy i różnorodność zadań pozwalają na ciągłe zdobywanie nowych kompetencji.

Więcej
Arrow

SMT

Dział SMT (Surface Mount Technology – montaż powierzchniowy) zajmuje się produkcją płyt PCBA (ang. Printed circuit board assembly)– płytek drukowanych z zalutowanymi komponentami dla potrzeb koncernu William Demant Holding.

Płytki montowane są przede wszystkim w produktach służących do komunikacji bezprzewodowej z aparatami słuchowymi, a także w głównych elementach urządzeń do diagnostyki słuchu, takich jak m.in. audiometry i tympanometry. Dział SMT wyposażony jest zarówno w nowoczesne maszyny i urządzenia pozwalające pracować z komponentami wykonanymi w technologii SMD (ang. Surface Mount Devices – komponenty do montażu powierzchniowego), jak i komponenty przewlekane THT (ang. Through-Hole Technology).

Doskonale wyposażony park maszynowy składa się z sitodrukarek pasty lutowniczej, maszyn typu Pick&Place układających komponenty, pieców rozpływowych oraz maszyn do lutowania na fali. Posiada on również zaawansowane urządzenia służące do testowania obwodów drukowanych, takie jak maszyna ICT „flying probe” (ang. In Circuit Test – tester sprawdzający działanie poszczególnych komponentów elektronicznych wchodzących w skład płytki drukowanej) oraz AOI (ang. Automated Optical Inspection – automatyczna inspekcja optyczna). Do wyrobów produkowanych na skalę masową wykorzystujemy testery funkcjonalne. W procesach produkcyjnych stosujemy ponad 3 tysiące różnorodnych komponentów elektronicznych.

Więcej
Arrow

Wsparcie produkcji i serwisu

Dział Wsparcia Serwisu i Produkcji (Service & Production Support - SPS) jest częścią korporacyjnego działu z siedzibą główną w Danii oraz reprezentantami w Ameryce Północnej i Australii.

Dział SPS w Polsce odpowiedzialny jest za dostarczanie wparcia lokalnie oraz firmom produkcyjnym i sprzedażowym należącym do Holdingu.

Zakres współpracy dotyczy przede wszystkim obszaru produkcji aparatów wewnątrzusznych oraz napraw aparatów wewnątrzusznych i zausznych.

Szeroki wachlarz wsparcia dostarczany przez dział SPS w Polsce dotyczy usprawniania i standaryzacji procesów produkcyjnych oraz napraw, a także zapewnienia obsługi technicznej produkcji aparatów wewnątrzusznych. Ponadto dział dostarcza statystyki i analizy dotyczące efektywności funkcjonowania jednostek produkcyjnych. Strategiczną rolą obszaru SPS jest zapewnienie transferu produkcji ITE i napraw między jednostkami produkcyjnymi w ramach Wiliam Demant Holding. Dział jest również odpowiedzialny za wprowadzanie nowych produktów i metod produkcji oraz aktywnie uczestniczy w globalnych i lokalnych projektach w obszarze operacyjnym.

Więcej
Arrow

Dział jakości

Wyprodukowanie jednego aparatu przez jedną osobę jest stosunkowo proste. Wyprodukowanie tysięcy aparatów tygodniowo przez ponad tysiącosobowy zespół wymaga precyzyjnego systemu zarządzania jakością. Systemu zapewniającego dostęp do najróżniejszych informacji, wiedzy i treningu, sterowania tempem montażu, monitorowaniem parametrów produkcji, nadzorem nad urządzeniami i powiązaniami miedzy procesami i operacjami. Aby mieć obraz całości, znać cel organizacji, zgrać wszystkie elementy, Dział Jakości projektuje właśnie taki system, opisuje kolejne kroki, określa odpowiedzialności, pokazuje relacje pomiędzy zespołami w naszej firmie, a następnie prezentuje to w księdze jakości dostępnej dla wszystkich pracowników firmy.

Zespół inżynierów jakości czuwa nad ciągłością przebiegu produkcji oraz tworzy plany kontroli pozwalające pracownikom potwierdzać jakość wykonanych przez nich produktów. Inżynierowie monitorują zbieranie zapisów i danych pozwalających na określenie trendów parametrów produkcyjnych. W przypadku wystąpienia niezgodności, inżynierowie przy wspólnie ze specjalistami z działów współpracujących opracowują rozwiązanie problemu.

W codziennej pracy wykorzystujemy filozofię Six Sigma, w celu redukowania zmienności i budowania stabilności procesów. Doskonalimy się również w zarządzaniu projektami.

Zespół inspekcji wejściowej wykorzystując statystyczne metody kontroli zapewnia, że do produkcji przekazywane są komponenty spełniające rygorystyczne wymagania jakościowe. Współpracujemy również z dostawcami, analizując procesy pod względem jakości, traktując je jako jedną całość.

Naszą siłą jest dialog oparty na dobrych relacjach , wzajemnym szacunku i chęci dzielenia się wiedzą.

Więcej
Arrow

Technologie

Najnowocześniejsze rozwiązania

W DGS Poland dbamy, aby nasi klienci korzystali z najnowszych zdobyczy techniki, dlatego nasze zaplecze technologiczne jest bez przerwy unowocześniane, a wszelkie nowinki implementowane są w naszych wyrobach.

Technologie produkcyjne

Jesteśmy konkurencyjną marką na rynku aparatów słuchowych, a to motywuje nas do wprowadzania nowych rozwiązań produktowych. W dziale wdrażania nowych produktów poszukujemy i wykorzystujemy specjalistyczne technologie produkcyjne, takie jak laserowe łączenie plastików, laserowe lutowanie, pokrywanie i zabezpieczanie komponentów elektronicznych. Dzięki metodologii NPI i produkcji prototypowej zapewniamy optymalnie zaplanowane i ustabilizowane procesy produkcyjne, szyte na miarę nowych produktów. Projektujemy maszyny i linie produkcyjne wykorzystując środowisko Pro/ENGINEER i wiedzę z zakresu MTM, Lean czy GMP. Zapewniamy kompleksowe rozwiązania dla produkcji masowej wraz z ustawionymi systemami PLM czy QAD.

Oprogramowanie

Każdy z etapów produkcji naszych aparatów słuchowych wspierany jest przez specjalistyczne, dopasowane do produktu oprogramowanie. Niezawodny aparat wymaga równie niezawodnych narzędzi i technologii wspomagających jego produkcję, z tego względu stawiamy na sprawdzone rozwiązania ze stajni National Instruments  oraz Microsoft. Połączenie nowoczesnych środowisk jak LabView, MS Visual Studio, MS SQL Management Studio z  ciągle rozwijaną wiedzą i doświadczeniem z zakresu masowej produkcji pozwala wzmacniać naszą przewagę konkurencyjną. Nad jakością produktów pracujemy od samego początku ich powstawania wykorzystując technologię SMT, tworząc płytki drukowane używane w naszych aparatach słuchowych.

Proces wtryskowy

Trwałość i odporność oraz wysoka jakość naszych aparatów zapewnia precyzyjnie dobrany skład materiałów użytych w procesie wtryskiwania. W dziale procesów wtryskowych znajduje się dwadzieścia wtryskarek renomowanych firm, takich jak Arburg, Fanuc czy Battenfeld, wyposażonych w precyzyjne manipulatory typu multi lift lub odbioru pneumatycznego. Specjaliści procesów wtryskowych każdego dnia pracują nad usprawnianiem skomplikowanych procesów. Z gamy kilkuset produktów, na prawie dwustu formach, miesięcznie wytwarzanych jest ponad 6 mln elementów różniących się kształtem, stopniem zaawansowania i wielkością. Niektóre z nich mają średnicę 2mm (mniejszą niż główka zapałki), posiadając przy tym kilkadziesiąt otworów.

Nowoczesny park maszynowy

Dzięki świetnie wyposażonemu zapleczu parku maszynowego sami wytwarzamy materiał produkcyjny oraz różnorodne akcesoria. O poprawność działania parku maszynowego dba personel techniczny, a naprawy form wtryskowych dokonywane są przez wyszkolony sztab narzędziowców.

Do napraw form wtryskowych używamy najnowocześniejszych i najdokładniejszych maszyn, frezarek, drążarek wgłębnych i drutowych, takich firm jak Makino oraz Agie Charmilles, a także narzędzi i robotów EROWA. Każdy etap naprawy formy wtryskowej kontrolowany jest za pomocą współrzędnościowej maszyny pomiarowej DEA Global Image z oprogramowaniem PC-DMIS CAD.

Pracujemy używając oprogramowania CAD/CAM Pro/Engineer Creo, Solidworks oraz Cimatron.

Aparat słuchowy

Zewnętrzne obudowy aparatów słuchowych zabezpieczone są nanopowłoką. Polimerowa warstwa cieńsza 1000 razy od ludzkiego włosa, nałożona w procesie nano-coating’u, chroni aparat przed zabrudzeniami i pozwala utrzymać go w idealnym stanie, zabezpieczając jednocześnie zaawansowaną elektronikę znajdującą się wewnątrz przed destrukcyjnym działaniem wilgoci. Dzięki temu znacznie wydłużona została żywotność naszych aparatów.

W celu zapewnienia identyfikowalności oraz możliwości śledzenia każdego wyprodukowanego aparatu, produkty markowane są przy wykorzystaniu laserowej technologii. Dodatkowo każdy plastikowy element znakowany jest wedle potrzeby metodą nadruku tamponowego.

Każdy produkt przechodzi przez szereg testów: elektrycznych, wizualnych oraz akustycznych, za których poprawne działanie odpowiada specjalistyczna kadra wysoce wykwalifikowanych inżynierów elektroników oraz elektroakustyków.

Wszystkie nasze działania wpływają na wysoką jakość, trwałość i niezawodność produktów, a współpraca w międzynarodowym środowisku pozwala zachować najwyższe standardy pracy i ciągły rozwój naszych kompetencji.

Dział Techniczny w firmie DGS bardzo często rekrutuje na stanowiska związane z utrzymaniem i budową form wtryskowych, narzędziowców i programistów maszyn CNC, a także na stanowiska inżynierskie: mechaników projektantów, elektroników, automatyków.

Jeśli chcesz pracować w gronie wykwalifikowanych specjalistów z unikalnymi kompetencjami w skali kraju, dołącz do naszego zespołu!

Rozwój oprogramowania

"Wirtualny śrubokręt"

Działalność DGS Poland Sp. z o.o. to nie tylko produkcja aparatów słuchowych czy urządzeń do diagnostyki słuchu, ale również działalność związana z wytwarzaniem oprogramowania. W dobie cyfrowych aparatów słuchowych, gdzie możliwości klasycznego śrubokręta używanego do ich regulacji już dawno zostały wyczerpane, istnieje potrzeba stworzenia oprogramowania, które pełnić będzie rolę "wirtualnego śrubokręta".

Dział rozwoju oprogramowania został utworzony na początku 2008 roku, krótko po powstaniu firmy. Jako specjaliści do spraw rozwoju oprogramowania wchodzimy w skład globalnego działu Research and Development.

Agile, Scrum & zespół

Jesteśmy zgranym, ambitnym zespołem specjalistów pracującym według metodyki Agile – produkujemy nasze oprogramowanie w Scrum'ie, szczegółowo planujemy każdy kolejny sprint i hołdujemy zasadzie "inspect & adapt". Bardzo cenimy sobie elastyczność, przejrzystość i poczucie równości wszystkich członków zespołu, jakie daje nam właśnie Scrum.

Rozwiązania Microsoft

W naszej codziennej pracy wykorzystujemy dobrze nam znane technologie firmy Microsoft. Proces zarządzania produktami, jak i ich rozwój realizowany jest w środowisku Visual Studio 2010 oraz Team Foundation Server 2010. Same rozwiązania natomiast opierają się o platformę .NET 4.5 i język C#. Ciekawostką, szczególnie dla pasjonatów technologii, będzie fakt, że wszystkie nasze rozwiązania pełnią rolę "wtyczki" stworzonej przy wykorzystaniu technologii MEF oraz uwzględniają podział na warstwy logiczne aplikacji poprzez zastosowanie wzorca MVVM (Model-View-ViewModel).

Stawiamy na rozwój, dlatego jesteś nam potrzebny!

.Net
Model View ViewModel
Visiual Studio

IT

Dział IT zapewnia wsparcie dla procesów produkcyjnych i administracyjnych mających miejsce w DGS Poland oraz firmach współpracujących z nami.

Jako dział jesteśmy istotną częścią globalnego zespołu IT William Demant Holding, wpisując się tym samym w strategię "One team leading the way". Dzięki takiemu rozwiązaniu współpracujemy z najlepszymi specjalistami używając najnowszych technologii z dziedziny IT.

Praca w środowisku stymulującym rozwój

Dynamiczny rozwój firmy stymuluje rozwój naszego działu, a nasza pasja i zaangażowanie w wykonywane zadania pozwala nam zdobywać zaufanie i uznanie kolegów z innych oddziałów. Różnorodność stawianych przed nami zadań umożliwia wykazanie się kreatywnością i pomysłowością w codziennej pracy. Jesteśmy zaangażowani w implementację systemu WMS w powstającym właśnie centrum dystrybucji naszych wyrobów. Tworzymy propozycje usprawnień dla obszaru produkcji, które pozwolą na ugruntowanie naszej pozycji światowego lidera w produkcji aparatów słuchowych i urządzeń do diagnostyki słuchu.

Globalna firma, globalne wyzwania

Wykorzystujemy technologię wirtualizacji serwerów, narzędzia i systemy Microsoft oraz Cisco. Rozwijamy systemy ERP (Navision, QAD, AX) pod potrzeby biznesu, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów oraz dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynkach. Codzienna praca zakłada bezpośredni kontakt z użytkownikami na całym świecie. Do realizacji tego typu zadań wymagana jest otwartość na problemy użytkowników, umiejętność zrozumienia procesów zachodzących w firmie oraz zagadnień biznesowych. Dla nowych kolegów i koleżanek zapewniamy szkolenia i pomoc we wdrożeniu w ich codzienne obowiązki. Atmosfera panująca w naszym zespole zachęca i pozwala na rozwijanie zainteresowań i kompetencji IT. Szczycimy się otwartością i wzajemnym zaufaniem, jakie panują w naszej grupie.

Logistyka

Obszar Logistyki jest częścią łańcucha dostaw DGS, na który składają się procesy przepływów materiałowych i informacji związane z: planowaniem, zakupami, magazynowaniem, dystrybucją, wysyłkami oraz obsługą klienta. Dział realizuje także projekty związane z rozwojem biznesu. Naszą myślą przewodnią jest dodawać wartość w całym łańcuchu dostaw w najbardziej efektywny kosztowo sposób.

Logistyka to obszar niezwykle dynamiczny. Globalizacja i nowe możliwości komunikowania się ze światem spowodowały, że świat się skurczył, a rzeczywistość, w której żyjemy stała się bardzo dynamiczna. Jako zespół pracujący w ramach Logistyki wiemy, że jedynie sprawne działanie z wykorzystaniem najnowocześniejszych instrumentów i urządzeń wspomagających sterowanie procesami, a także wspomniana efektywność kosztowa, zapewnią nam przewagę konkurencyjną.

S&OP, ERP, VMI

Dział Zakupów i Planowania realizuje proces S&OP dla lepszego poziomu obsługi klienta oraz optymalizacji zapasów i wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa. Wdrożenie zintegrowanego systemu pozwala na bardziej precyzyjne prognozy oraz realizowanie dialogu rynku z operacjami.

Procesy realizujemy przy wykorzystaniu systemu ERP, gdzie wszystkie obszary w czasie rzeczywistym mogą analizować zmieniającą się sytuację i podejmować decyzje. Z naszymi dostawcami współpracujemy na zasadach VMI, gdzie dostawca odpowiedzialny jest za zapewnienie właściwego poziomu zapasów, zgodnego z naszą polityką.

Planowanie
Zakupy
Magazyn
Dystrybucja
Obsługa klienta

Globalna logistyka

Dział Obsługi Klienta kontaktuje się codziennie z oddziałami i przedstawicielami na całym świecie, począwszy od europejskich krajów, tj. Niemcy, Francja czy Anglia, poprzez innych światowych odbiorców: USA, Brazylię lub Australię, a także "egzotyczne" kraje tj. Kazachstan lub Sri Lanka.

Centrum dystrybucji

Pomimo małych rozmiarów wyrobu gotowego jakim jest aparat słuchowy, ważnym miejscem w łańcuchu dostaw jest magazyn. W związku z transferem większości linii produkcyjnych do Mierzyna, przenoszone są również procesy magazynowe, sytuacja ta spowodowała potrzebę budowy powstającego właśnie Centrum Dystrybucji. Obiekt będzie pełnił funkcję półautomatycznego magazynu, wykorzystującego najnowsze rozwiązania technologii automatycznej, wspieranej oprogramowaniem typu Warehouse Management System.